tisdag, juni 10, 2014

En slags bildsammanfattning

Hösten 2011 började jag läsa på Bebyggelseantikvariskt program vid Göteborg universitet. Under utbildningen har vi hunnit med en del exkursioner, stadsvandringar och grupparbeten. Under en del av dessa har jag haft kameran med, andra inte. Utifrån några av de bilder jag hittat gör jag nu en liten bildsammanfattning för tre år i skolan. De där bilderna som blir tagna i telefonen utanför skolans inramning har inte kommit med här. Kanske blir det ett eget inlägg, kanske inte.


I mitten av september åkte vi till Sundsby säteri för att göra uppmätningar. Här tittar Sarah på färgsättningen av en panel.


Desiré studerar ett tak. Här har jag skrivit ett litet inlägg om det.


I början av oktober 2011 åkte vi på exkursion till Tyskland och Danmark, fast i Tyskland var vi inte speciellt mycket. Där tittade vi på dösar av olika slag, vilket jag inte tyckte var så roligt att ta kort på. Tog därför kort på en gullig häst istället.


Och på klassen. Här kan ni se lite fler bilder.


21 november 2011 var vi i Asplunds rådhustillbyggnad på Gustav Adolfs torg.


2 dec 2011var vi studiebesök på Wibo färg.


5 - 8 december 2011 var vi i Mariestad.


Och hängde framförallt här. Här finns förresten ett inlägg om denna lilla resa, dock med lite annat fokus.


9 februari 2012 åkte vi till Alingsås med Ulrich.


Pastell-hus alltså <3 a="" href="http://www.paulinadevries.blogspot.se/2012/02/alingsas-tur-retur.html" target="_blank">Här
finns kanske några bilder till.

I mars-april 2012 höll vi på med en kyrkostudie. Jag & min grupp var i Fässbergs kyrka i Mölndal.


Jag, Betty & Desiré fotograferade Odd fellow-huset under en liten kurs i arkitekturfotografi.


Innan sommarlovet var vi ute på gårdsstudier, vilket får symboliseras av denna bild.


För att sedan efter sommarlovet åka till Rom!


Här kan ni se alla inlägg om vår fantastiska resa dit.


Förra våren gick vi på stadsvandring med Sven-Olof Ahlberg.

Mellan alla dessa händelser har vi hunnit skriva en rad olika grupparbeten, skrivit en bebyggelsehistorisk uppsats, varit på praktik, haft några utekvällar ihop och nu till sist skrivit vår kandidatuppsats. Däremellan har resten av livet varit. 

Inga kommentarer: