måndag, juni 30, 2014

Sommar på Österlen


Varje vardagsmorgon vaknar jag när Erik pussar mig på kinden precis innan han ska gå till jobbet. Jag somnar om och vaknar några timmar senare, kokar te, tar fram fil, smör, ost, müsli och en nektarin. Jag äter frukost vid havet när det sol, på övervåningen när det regnar. Jag läser Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg, syr på min tyllkjol (!) och de allra flesta dagarna promenerar jag längs landsvägen upp till busshållplatsen för att ta bussen till Simrishamn eller Kivik. 

Den här veckan har jag stått i byggnadsvårdsbutiken på OscarsHus (så roligt!). På eftermiddagarna hittar vi på små utflykter. Ibland åker vi till Brösarp, tittar i affärer i Kristianstad eller simmar i St. Olof. Nu i helgen är pappa på besök här nere, nästa vecka har Erik semester. Det är så fint här, som i ett sommarparadis. 

Inga kommentarer: