måndag, juni 09, 2014

Middag på Långedrags värdshus

Vilken vecka det har varit! I onsdags presenterade jag min uppsats och i torsdags tog jag examen! Jag är alltså klar nu efter tre år. Bitvis har det känts som det har gått hur fort som helst och ibland som att det aldrig skulle ta slut. Men nu är det över och även om det känns konstigt att jag aldrig ska gå dit igen, känns det så ofantligt skönt. Nu börjar nästa tid i livet.

Att examen ska firas med pompa och ståt, liksom studenten, bestämde jag mig för när jag började utbildningen. Därför har det nu firats från torsdag till söndag med överraskningsbesök, kalas med vänner, en fantastisk Håkan Hellström-konsert på ett fullsatt Ullevi och ett restaurangbesök. Jag tänkte att alla händelser skulle få sig ett litet inlägg och börjar med vad som hände igår!

    Mamma och pappa skulle nämligen bjuda mig och Erik på restaurang på hemlig plats. Här sitter vi
    utanför huset och väntar på att bli hämtade.

    Vi åkte till Långedrags värdshus! Där åt jag gratinerade kräftor till förrätt och fisk- och
    skaldjurssoppa till huvudrätt. SÅ gott!

    Under middagen hade vi utsikt över havet och Nya älvsborgs fästning. På borden stod små
    buketter med rosa blommor.

    Erik fick välja en efterrätt och valde crème brûlée med smultronsorbet och en liten berlinermunk. 

    Trivs så himla bra när jag är med de där tre, mamma, pappa och Erik. De är så himla himla bra <3>

Inga kommentarer: