måndag, november 09, 2015

Fredag & lördag i Östersund

_DSC9734
I torsdags flög jag upp till Erik i Östersund. Jag kom fram ganska så sent, så på kvällen hann vi inte göra mer än att försöka få upp min resväska som jag lyckats låsa utan att komma ihåg koden. På fredagen satt jag och jobbade på ett konditori medan jag tjuvlyssnade på två tanter som verkade känna alla gamlingar som dök upp. Lunch åt vi på Vezzo, en italiensk-inspirerad resturang där jag åt pasta vongole. När Erik slutade jobbet mötte vi upp Peter, Lisa och deras kompis  Emelie för after work med efterföljande glass med hjortronsylt hemma hos Peter och Lisa. 
_DSC9733
På lördagen stekte Erik amerikanska små pannkakor som vi åt tillf frukost medan vi bläddrade i London- guideböcker och några nummer av Arkitektur.  


_DSC9739
Det regnade ganska så mycket, men var helt okej utflyktsväder ändå. Vi fick låna en bil och åkte till Ås där vi hälsade på min farmors grav. När jag berättat lite om hur vi har det nu för tiden för henne, åkte vi vidare till Frösön.  
_DSC9746
_DSC9750
I huset här ovanför har det varit ett bibliotek! Hur coolt!

På kvällen var vi på middag hos Eriks kompisar och hade det trevligt.



















































































































Inga kommentarer: