fredag, november 13, 2015

Två tokiga getter, kladdkaka & Jamtli

I söndags, när jag fortfarande var i Östersund, bakade Erik saffranskladdkaka som vi tog med till Jamtli.

_DSC9775
På Jamtli finns de en massa fina hus man gärna skulle vilja bo i. 


_DSC9765



















































Gullig Erik .

_DSC9770

_DSC9773


_DSC9780
Här finns också en del djur, som den här geten som ser minst sagt ganska galen ut. Men gullig också såklart.

_DSC9785
En annan get hade den här vackra vyn bakom sig.

_DSC9793
På farstukvisten till det här Per Albin-torpet fikade vi och låtsades som att vi bodde här på gården.

_DSC9766
När klockan blev 17.00 fick jag pussa min pojkvän hejdå, plocka ut hjortronsyltsburken ur handbagaget och sätta mig på ett flyg mot Malmö.

Börjar kännas så ofantligt jobbigt att vi bor så långt ifrån varandra, han och jag.

1 kommentar:

Stina - Tillvaron.se sa...

Åh, Jamtli är så fantastiskt mysigt ju!