onsdag, april 21, 2010

13.32

Jag gick hem från skolan i det kalla vårvädret.
Droppar föll från himlen trots att solen lyste, jag
längtade in.
Idag invigde jag min nya kavaj som jag köpte på HM för endast 150 kr på rean.
Pappa tycker att jag ser ut som en matador i den, i alla fall som Disneys variant.
Idag har jag en klump i magen.
Jag vill att det ska vara soligt och varmt.
Jag vill kunna vara ute och skratta för att vädret är så underbart.
Så är det inte idag.

På fredag får vi våra studentmössor och konstigt vore om jag inte hade börjat tänka på studenten. Lite extra mycket.
Alla inbjudningskort är skickade och mammas vän var den första som tackade ja.
Snart är vi där. Snart är en tid i livet slut och snart börjar en ny.
Någon sa till mig innan jag började gymnasiet att
"Jo minsann, på gymnasiet får man vänner för livet."
Jag hoppas och tror att han får rätt.


When this life ends
And I'll be silent
I'll think of you for a while
And I'll go out with a smile
Remember that day when you caught me singing
And I was yours for a while
I shall go out with a smile

Inga kommentarer: