måndag, april 19, 2010

9.34

Jag har varit frånvarande och jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
Jag ska bli bättre.
Helgen har varit fullproppad med saker.
Fredagens skoltid bestod av svenska och lite bråk.
Jag gick hem för att packa och posta inbjudningskort för studenten. När både mamma och pappa kommit hem åkte vi till Rörö. Jag åt min första glass för i vår.
Det blev lördag och jag åkte till Johanna i Hjuvik, för på kvällen skulle vi fira Johanna H. Tanken var att vi skulle ha förfest i Hjuvik och sedan åka in till stan.
När vi stod i dörren till Bryggeriet bestämde Andreas sig för att 100 kronor i inträde vara alldeles för mycket. Jag, Johanna, Andreas och Fredrik åkte hem till mig och spelade Pictionary.
Killarna vann och igår fick vi reda på att det var med hjälp av fusk.
Igår var jag helt död, men var ändå tvungen att hålla igång.
Jag gick till farmor för att visa min bal- och studentklänning. Det första hon frågade pappa om när vi kommit hem från New York var nämligen "Hur har det gått med klänningen? Har Paulina hittat någon?".
Hon var pigg igår och blev glad för att se mig. Hon skulle stolt till och med visa en kvinna i personalen min balklänning.
Kvällen kom och trots att jag somnat flera gånger i soffan var jag tvungen att ta mig till Operan. Trots att jobbet gick bra så var ändå vägen hem trevligast.


Vi åt supergod mat ute på Rörö. Receptet hittar ni här.







Inga kommentarer: