söndag, april 11, 2010

The Big Apple

Dag 1.
6 th Avenue.




Times Square




Dag 2.
Pappa hade köpt biljetter till Tim Burton på MoMA vilket gav oss turen att gå förbi den otroligt långa biljettkön.
Utställningen var fullproppad med folk, men ack så underbar.





Matisse

Roy Lichtenstein


Vi åkte tunnelbana till Seaport Historic District


Brooklyn och Manhattan Bridge


Jag köpte fjärilsringen från H&M.
Jag köpte Twilightgodis som jag nu upptäckte smakar förjävligt.
Pappa köpte en Tim Burton bok.


Dag 3.
Tanken var att vi skulle åka upp i Empire state building så vi var där utanför 8.30.
De öppnade 8.00 och kön var hur lång som helst.
Vi beslutade oss för att gå dit ännu tidigare en annan dag.







Flatiron Building



Centralstationen förde tankarna till Gossip girl.




Chrysler Building


Vi tog en gratisfärja i närheten av Battery Park för att titta på Frihetsgudinnan.
Det var såpass grått väder att jag blev lite irriterad, men ändå måste jag säga
att det är en riktigt fräck staty.



Dag 4.
Det blev dags för att faktiskt gå upp i Empire.
Vi var där 7.15 och det var folktomt.
Trots att det låter otroligt jobbigt att vara där så tidigt, måste jag rekommendera det.










Det var påskdag och det var parad på femte avenyn.
Man skulle klä sig i finaste söndagsstassen och hatt enligt guideboken.
Vi struntade i att ha egna hattar och beundrade istället de som verkligen hade ansträng sig.





Trump Building


Jag och pappa sprang in i denna otroligt fräcka Apple Store.
Jag köpte en usb-sladd och pappa övervägde att köpa en dator till mig.
Dock kom vi på i god tid att amerikanska tangentbord saknar å,ä och ö.



Guggenheim.
Snygg byggnad, men otroligt opraktisk om jag får säga vad jag tycker.



Central Park.
Helt underbart väder och helt underbar park.


Dag 5.

Brooklyn









Chinatown.
Här åt vi den billigaste och kanske till och med den godaste maten under resan.




Jag och mamma, framförallt jag, shoppade massor på forever21.
Världens underbaraste affär.
Köpte faktiskt min balklänning där, ska visa bilder på den någon dag!





Dag 6.

I världens underbaraste park stod världens sötaste par.
Jag har aldrig sett några som sett så förälskade ut.

Vi åkte till Metropolitan Museum of Art
Van Gogh

Chuck Close

Urban, ifall du skulle se det här; jag såg allt jag skulle se.



1 kommentar:

Johanna sa...

Åh, jag vill åka tillbaka!