söndag, juni 13, 2010

110610

9.40 tar jag, Jonna och Johanna bussen till Borås. Vi träffar Lena och Tommy, som är Andreas föräldrar, efter att vi köpt varsin blomma till studenten. Vi möter Johannas farmor vid skolans busshållplats för att sedan tränga oss in i folkmassan av släktingar och vänner.
Andreas klass springer ut som den tredje och ställer sig på trappan, precis som de två tidigare, och sjunger "Sjung om studentens lyckliga dar..". Ja, ni vet den där låten som ingen lyckas lära sig. Inte heller hade Andreas klass lyckats, så de stod mest och mumlade. Men vad gjorde det? Sen fick de ju skrika och slänga av sig mössorna.


Efter en viss övertalning av Johanna fick jag äntligen en pussbild på dem. De är absolut mitt favoritpar, sötare blir det liksom inte.





Efter att ha sett klassen åka i väg på sitt flak, hyrt från någons åkeri, åkte vi med Lena och Tommy hem till värmen. Vi började äta innan alla gäster kommit för vi hade under utspringet lyckats bli riktigt hungriga. Maten och tårtan var supergod och jag var proppmätt hela kvällen. Vi hälsade på släktingar och vänner till familjen och några undrade om jag och Johanna var systrar. Detta har vi fått höra förut så vi tog tag i saken och ställde oss bredvid varandra framför spegeln, men dock utan att vi kom till klarhet med saken.
Trots att Andreas var dagens höjdpunkt fick jag en present av honom i försenad studentpresent. Ett superfint halsband (bilden ovan) med budskapen: "Livets hemlighet: Allt kommer att bli bra.", "Se, inse, det finns ingenting som du inte kan göra." och "Välj kärlek." Så himla fint är det och jag blev jätteglad.
Klockan närmade sig nio och efter att ha hälsat på Johannas föräldrar, som dök upp sist, bytte jag och Johanna om för kvällens strapatser. Kameran kom inte med, så inga bilder blev det. Det började i vilket fall hos Jacob för förfest med klassen. Det var Håkan Hellström, Riverside och mycket skratt. 22.26, eller något sånt, tog vi bussen in till stan. Vi var de där ungdomarna man bara hatar, som sjunger och skriker men åh vad roligt vi hade. Vi gick till X&Y där vi hängde, dansade och svettades tills klockan 1.30 då Andreas ville hem. Dagen, kvällen och natten var superbra.

Inga kommentarer: