onsdag, juni 02, 2010

31 maj

Jag tog med mig pastasallad in till stan och efter en liten rundvandring satte jag och Jonna oss
vid kanalen i solen och åt lunch. Det var supermysigt och man borde definitivt göra så oftare.
Jonna skulle till skolan för något genrep inför studenten så jag åkte hem. Senare på eftermiddagen
tog jag 16-bussen till Lindholmen för att hälsa på Marcus på hans skola. Planen var att åka båten över
till Rosenlund (som jag har lärt mig att det heter) och gå på after work. Innan de var klara hann jag sitta
och dingla med fötterna vid kajkanten.
Middag åt vi hemma hos Marcus mamma som jag träffade för första gången. När vi ätit klart gick vi
till hans pappa som bor 100 meter bort . Jag har insett att jag verkligen tycker
om att hänga i Vasastan, efter tre år på Schillerksa. Det känns lite som att vara utomlands. Jag och Marcus köpte
gurka, morötter, dippsås och passionsfrukter för vår filmkväll. Vi tittade på film tills vi både halvsov.
Innan vi somnade hann han i alla fall fixa Spore åt mig.

Världens bästa Jonna vid lunchen.
Min dator var med på äventyr. Jag och Marcus på uteservering på Tredje långgatan.
Jag som inte brukar tycka om cider har hittat en ny favorit, nämligen granatäpple.
För övrigt var jag ju tvungen att vara lite tjejig och ta en cider och inte en öl som alla
killarna.

Inga kommentarer: