lördag, juni 26, 2010

250610

I stan var det tomt när jag skulle ta mig hem ifrån Marcus. Kvällen innan bakade vi muffins, tittade på film och drack coca cola med hans trevliga vän Milad. Det var i vilket fall midsommar och Marcus och hans bröder skulle åka till Falkenberg. För min del skulle dagen firas tillsammans med familjen Neikter.
Pappa och Lars-Erik bar bord och vi dukade fram lunch ute i solen. Jag som inte äter sill fick istället köttbullar och det fungerade alldeles utmärkt. Efter maten spelade vi brännboll, barnen mot de vuxna, och vi vann överlägset. Efter en stunds vila blev det dags för jordgubbstårta. Daniel konstaterade att både jag och Johanna är jordgubbstjuvar, men så är livet, jordgubbarna är ju det godaste som finns.
Dagen fortsatte ute i solen, men vid sex bar det av mot Daniel och Johannas vän Amanda. Där grillade vi jättegott, åt tårta och jag fick trots min bojkott titta lite på fotboll. Vi tog bussen hem till Daniel och tittade på film, sjöng konstiga låtar och åt jordgubbar och choklad tillsammans med hans bror. Dock såg jag inte mycket av filmen, jag somnade mot Johannas axel. Men det gjorde absolut ingenting, midsommarafton med er var hur mysigt som helst.









Inga kommentarer: