måndag, september 08, 2008

Datanörd- titeln går om intet













Fredagen var trevlig. Vi hade klassensdag och Jag&Johanna var roligast som vanligt. Vi hade tänkt att göra en undersökning på stan om hur ofta folk tvättar sina underkläder, men kom fram till att det kanske är en alldeles intim fråga, liksom personlig. Vi tänkte istället fråga om Matchar du dina strumpor till resten av outfiten? Det blev inte av. Istället lånade vi böcker på biblioteket och i torsdags avstod Johanna från att ta en påse på H&M. Det går framåt.
17.43 bestämmer vi att jag&Jonna ska ta 240 ut till Maxi. Jonna ringer stressat på vägen och undrar var jag är. Hon trodde bussen gick 34. Så Jonna. Jag ler för mig själv när vi lägger på och det var med självsäkra steg jag gick mot Nils eriksson terminalen. Jonna var inte där, utan var självklart på Centralen. 
Vi möter resten av gänget på Maxi och går och shoppar mat. Revben & potatissallad. 
Vi ska se på Eva&Adam. En film går sönder, men jag & Andreas lagar, men den funkar inte ändå.
Lördag & jag tar tåget till Kungsbacka för att hänga med Rikard. Jag får spela typ världens roligaste spel, Spore. Senare kom Linus, vi åkte och inhandlade godis och åkte hem för att laga tacos. Vid 1.30 somnar Rikard, men Peter ringer mig då och då och smsar resten av tiden så jag håller mig vaken till 4.30. För övrigt såg vi Mumien. Den sög. 
Måndag idag och skola igen. Wey. 
Jag håller på att ladda ner Spore och jag inser att drömmen om att bli en datanörd är hopplöst långt borta. Rikard har dock gjort en lista som jag tänker följa till punkt och pricka.

1. Ladda ner Grod-programmet
2. Packa upp det
3. Öppna .iso filen med Power iso och kopiera textdokumentet och allt som finns i mappen som heter Crack
4. Öppna .iso filen med Disk utility
5. Installera spelet och skriv in CD-keyn som står i textdokumentet som du nyss kopierade
6. Gå till stället där du installerade Spore och lägg in cracket där

Inga kommentarer: