måndag, september 01, 2008

Lösning

Söndag. Som bestämt väcker mamma mig tidigt för att vi ska åka till vårdcentralen på Öckerö. Vi kommer dit. Och får vänta där. Länge. Jag hann läsa ut Linas kvällsbok, som jag lånat av Johanna och som var bra. Jag kommer in till doktorn och hon säger "jaaaa det är TYPISKA nässelutslag" (Här tror man att man är speciell.) Jag fick dricka ett litet glas med massa tabletter i som jag fick för mig skulle smaka HUR HEMSKT SOM HELST, men det smakade typ godis. Jag kan inte ens lyckas att få lite andnöd och få åka helikopter. Jag menar, hur coolt hade inte det varit? Jag menar, här sitter jag, ser helt galen ut pga alla prickar, men nejdå, ingen helikopter för mig inte.
Någon gång under helgen får jag ett sms av Alva som äntligen besvarade min eviga fråga "Vad heter filmen med han, du vet, mattegeniet? Han som jobbar som vaktmästare på en skola typ?" Äntligen svarar Alva: Good will hunting. Måste komma ihåg detta.


Inga kommentarer: