tisdag, september 16, 2008

HLEG


Fredag 12/9: Johanna åker till Florida. Jag är avundsjuk. 15.07 går tåget till Trollhättan och jag måste betala 180 kr. Detta tänker jag förklara bort med att Ellen skulle hälsa på någon i Trollhättan. Framme i Trollhättan hoppar jag in i en bil och lyssnar på musik från min iPhone och försöker memorera vägen. Framme vid huset hälsar jag på en mamma och sen försvinner jag in i huset där jag snubblar på en tröskel (det tog tid innan Jonna förstod vad jag menade). Någon dålig, fruktansvärd, ful, äcklig film sätts på och jag klagar. Mamman ropar om mat och han säger att jag tycker det är pinsamt. Så pinsamt. Sen tänker jag inte berätta om något mer. 
Lördag 13/9:  Jag chattade med Rickybabe typ halva natten. Inte pratat på 1,5 år. Det var chill. vilket fall vaknar jag någon gång. JA. Plötsligt kom jag på vad jag gjorde idag. I lördags. Jag åkte stressad till Frölunda Torg där jag skulle se Alva spela med sitt band. Clemens non papa
 /Shout!/ Clemens non papa. De var grymma och jag såg Totte där. Alla känner alla. Jag följde bandet + några fans till muffins mm där Alva köpte en muffins åt mig. Me lajk <3

Söndag 14/9: Jag vaknar till vid 10 av att jag får ett sms, jag kommer på att jag kan läsa det
 senare och somnar om. Pappa skriker god morgon vid 11.30 och jag går upp. Han påstår att vi ska göra en utflykt, hälsa på farmor, laga mat och blabla. Jag går med på att åka och titta på Ostindiefararen och farmor. Titta på farmor. Hon hänger på sjukhuset. Maten pappa skulle laga: Osso bocco (eller något liknande) italienskt skulle det vara iaf, skulle koka i 1,5 timme. ORKA. Min pappa i ett nötskal. Efteråt åker jag till Jonna. Vi pratar om vår framtid, om vår lägenhet, om livet och om döden. Om allt helt enkelt. Vi hade planerat att bo i Haga, men det blir för dyrt. Nu bor vi nästan vartsomhelst, bara vi bor tillsammans. Vi ska baka bullar och ge till alla grannar, vi ska bjuda in dem till poesikvällar med te, anordna småfestivaler och grillkvällar. Vi ska måla våra väggar spontant lila, vi ska sätta upp lappar med dikter på, på väggarna. Jonna ska leva på te och cigaretter och jag ska laga mat åt henne och tvinga henne att äta. Jag känner på mig att det kommer bli så sjukt bra, för jag känner att jag kommer leva ut alla mina drömmar just där, just då. Med Jonna.

Inga kommentarer: