måndag, september 01, 2008

Krasch

IDAG. (Äntligen stämmer det.) 
Hade planerat så jag skulle få god tid på mig att vakna upp på morgonen. Det gick bra. Jag hann tom äta en macka! I vilket fall var min tanke att jag skulle gå hemifrån 8.50 för att komma i god tid till skolan, men konstaterade att jag inte skulle hinna ta den. Istället skulle jag ta nästa, som jag också skulle hinna med. 
Jag kommer till spårvagnshållplatsen, sätter mig ner på en bänk och västtrafiks rösten träffar mina trumhinnor. "Västtrafik informerar: det är förseningar på linje 5, riktning mot Torp med ca 25 min". Vilken idiot tror på fullaste allvar att jag skulle hinna i tid då? Inte jag. Och just därför skulle jag vilja påstå att jag inte är en idiot. 
10 min sen kommer jag in i salen där vi har Kultur - & idéhistoria. Så kul var det. Typ. Lunch med mina sötisar och sen en liten spårvagnstur till Sorbet. Tillbaks till skolan igen. Bestämt möte med Rektor Lars om vår kära engelska lärare. 
Svenskalektion och det var dags att bestämma vad vi ska göra på klassensdag på fredag. Det blev fika i Botaniska trädgården. Wey! Katt åt glödlampa lös i magen. 
Skolan tog slut och jag insåg att jag inte hade speciellt mycket att göra. Skickade iväg ett sms till min värld, en chansning om att hon kanske ville träffa mig. Jag åkte hem till henne, hon berättar att hon glömt sina skor på Fysiken, så vi begav oss ditåt. Det tog tid, men det gjorde ingenting. Muffins från muffins m.m och ett försök till att göra lite läxor i Vasaparken. Det blev kallt så vi åkte tillbaks till Jonna igen och väntade på att pappa Magnus lasagne skulle bli klar. Det var mums. 
Jonna & Magnus skulle se på derbyt, så jag gick mot spårvagnshållplatsen. Jävla fotbollstöntar säger jag bara. 
Jag kommer hem, sätter på datorn, inser att den inte vill starta. Pappa tittar på den och konstaterar att hårddisken har kraschat. Min dator har dött. Jag borde ha begravning. 
Pappa säger att vi måste ha en installationsskiva, men att han inte har tid. Jag menar: ska jag klara mig utan MIN dator? Skulle inte tro det. Nu sitter jag liksom här med pappas laptop. är det roligt? NEJ.

Inga kommentarer: