onsdag, september 03, 2008

datanörd

Onsdag Onsdag. Märktes att jag inte skrev igår? Yesbox. 
Jag åkte för att köpa ett operativsystem till min kära dator. Jag fick köpa det efter massa babbel om fakturor hit & dit. Jag kommer hem, sätter mig vid pappas dator för att sörja min egen. Pappa kommer hem och börjar hojta om att jag måste göra en massa saker om han ens ska försöka hjälpa mig. Lydig som jag är (mest pga att jag älskar min dator) gör jag som han säger, men när kvällen närmar sig vill jag ha en dator. Tror ni att min kära fader har tagit med sig sin laptop? Nej. Tror ni han låter mig använda sin dator? Nej. Nähä. Inte det. Vad gör jag då? Jag bakar kokosbollar i min ensamhet och sitter och glor på tv. Jag bestämmer mig för att gå och lägga mig tidigt. Det lyckades jag inte heller med, jag fastnade med lite pyssel. 
Idag iaf. 9.10 träffas jag&Johanna på Valand för att gemensamt hitta till Landala. Vi lyckades pga att vi kom ihåg systembolaget liksom. Vi ska spela badminton och jag&Johanna är pepp. Vi ägde kan man helt enkelt uttrycka det. Jag konstaterade även att jag verkligen borde börja träna lite smått, för så fort jag gör något sånt där blir jag liksom glad. Jag blir sprallig, glad och pigg. Det kan det väl vara värt?
Lektionen efter var skulptur, inte mycket att berätta om mer än att mina figurer blev lustiga och att jag&johanna kommer ligga en vecka efter alla andra. Spillerill. 
Fotolektion. 2 och en halv timma. Vi delades in i små grupper och skulle fota "reklam för Schillerska". Det var inte så roligt. Men ändå. Vi ser vår engelska lärare och springer därifrån. Vi gömmer oss, så att säga. Imorgon ska vi nämligen prata med henne. Herregud.
20.06 Jag har köpt en spetströja idag. Allt för att hjälpa min mamma. (INTE, men det kan vara en anledning till att hon ska betala.) Jag sitter framför min pappas dator för att han är och hälsar på farmor på sjukhuset. Hej dåligt samvete. Jag har gjort engelskaläxan och den suger. Jag borde göra lite mer saker, men jag har verkligen ingen lust. Jag drömmer istället. 

Inser att jag blir på dåligt humör av att inte ha min dator levande. Känner mig nördig.

Inga kommentarer: