fredag, juni 26, 2009

13.44

Jag tror att idag är den femte dagen med strålande sol.
Måndagen började 04.10 då jag gick upp för att bege mig tillsammans med Johanna & Carina mot Stockholm. Avgång var 05.07 från Centralen och jag tror vi sov högst 40 minuter under vår färd nordöst.

På denna båten skulle vi bo.
Jag och Johanna åkte med Carinas taxi, som för övrigt hade en otroligt virrig chaufför,
och blev avsläppta på Södra Mälarstranden för att lämna vårt bagage.

Vi fortsatte mot Slussen där vi köpte tunnelbanebiljetter för 150 kr.
Stockholmska är verkligen drygt.


Vi åkte till Gallerian där vi började med dagens andra frukost på Espresso House.
Vi tog oss igenom hela Gallerian och jag är fortfarande förundrad över hur många H&M butiker det finns i vår huvudstad.
Jag köpte dessutom en väska som mamma & pappa ska ge mig i födelsedagspresent.
Jag köpte typ världens finaste klänning och vi hade efter flera timmars shopping blivit helt slut i benen.

Därför köpte vi jordgubbar på Hötorget, en liter mycket goda för 20 kr.
Otroligt värt.

Kände att vi var tvungna att se Stureplan.

Vi begav oss mot vårt båthotell,
där vi skulle checka in tillsammans
med Carina som var klar efter sin arbetsdag.

Det här var vår utsikt från vår minimala hytt.
Johanna slog i huvudet under natten.
Men sängarna var sköna.

Vi gick till Gamla stan, mor & dotter kände nog att de behövde visa mig staden,
och vi åt italiensk mat. Fast Johanna övervägde att äta raggmunk.

Efter mycket tjat från min sida fick jag äntligen se slottet.
Jag tror fortfarande att kungens barn har spelat brännboll här.





Vi vandrade ner till Medborgarplatsen där vi letade
Second hand i värmen.
Vi blev trötta i benen och köpte en pizza att dela på.
När vi väl satt oss ner i gräset och fotat klart kom en fyllgubbe fram till oss
och sa hur fina vi var.
Sen var han tvungen att kommentera att vi inte hade solat så mycket.
Tack för den säger vi.

Vi begav oss hem 18.10.
De här två dagarna var hur mysiga som helst.
Trots att jag fick träningsvärk i benen.




Inga kommentarer: