söndag, juni 14, 2009

19.43

Idag har jag klappat en häst med Oscar. Fast Oscar klappade aldrig hästen.

Det var fredag och syster Sofia skulle till Östra sjukhuset, vilket gjorde att jag trotsade västtrafik och åkte åt fel håll. Det är nämligen så att det är helt otroligt osmidigt att åka hemifrån mig till kålltorp. I vilket fall kom jag dit, tillslut, och gick till fel byggnad. Johanna sa att jag skulle till ungdomsavdelningen, vilket gjorde att jag bad en man i vit rock om hjälp. Han skulle själv dit, så vi gick underjordiska gångar och pratade om hur fult sjukhuset var. Han gissade dessutom vilket doktor som tagit hand om mig när jag hade ett hål i hjärtat. Jag kunde ju inte rätta honom.
Tillslut hittade jag systrarna Kleist och vi satte oss ner för att vänta. Sofia har trillat med en moped och hennes ben är riktigt läskiga. Men hon nöp Johanna i handen, så hon klarade det hela bra. Hade jag varit hon hade jag nog gråtit floder. Jag hade fått i uppdrag att senare under kvällen äta upp familjens chips, vilket vi inte riktigt lyckades med. Vi hade ytterst trevligt iaf. 

Lördag och m&p skulle ha gäster. Vilket betyder att det ska städas och lagas mat, och bära runt bord osv. Jag och Oscar dammsög, dukade och plockade blommor. Och plockade ner vaser. Det var mycket mat och trevligt var det. 

Idag har vi klappat häst. 






1 kommentar:

Oscar sa...

Jag <3 dig en massa.