tisdag, juni 02, 2009

en vacker dag




Jag och Oscar åkte buss en dag och på bussen satt en fyllgubbe. Egentligen var han inte sådär hemsk som jag brukar tycka att dessa gubbar är, utan han var ganska finurlig. På ett sorgligt sätt. Vi fick oss ett gott skratt eftersom han skämtade med oss. Först var Oscar min lillebror och sedan var jag hans lillasyster. I vilket fall skulle Oscar ta vara på mig. Med orden " En vacker dag går allt åt helvete." Han blev tyst en liten stund och sa sedan " Eller va fan, det behöver ju inte vara en vacker dag, det kan ju lika gärna regna!" 
Lördag: överraskningskalas.
Idag har varit en ganska meningslös dag som jag efter skolan mest spenderat framför tv:n. Vilket i och för sig varit ganska skönt. Mina armar kokar fortfarande efter vår segling i söndags. Pappa har fått en båtplats i stan, vilket gjorde att vi seglade hem båten. 
Söndagskväll var ägnad åt klassen och Johanna. Johanna var miss Sweden och jag vet inte riktigt vad jag var. Vi var roliga som vanligt. Jag menar är inte bilden underbar?

Imorgon är jag ledig och jag vet inte vad jag ska göra. Förhoppningsvis träffar jag Hanna en stund. 
På lördag är det picknickfestival och jag och Jonna ska äta jordgubbar.


Inga kommentarer: