söndag, juni 07, 2009

picknick



Igår var det picknickfestival. Jag och mamma åkte hem från Rörö efter en kortvisit för att hämta upp Jonna på vägen, åka hem till henne, göra multicolorpastasallad (den var värd ett pris i godhet) och sedan gå en tur på focus. Som vanligt virrade vi omkring, men vi hittade vad vi skulle och sen begav vi oss hem till mig, där jag bytte kläder och sen kom vi iväg!
Johanna Kleist och Andreas saknades, annars var i princip alla där och det var myspys. Jag och Jonna konstaterade att det var mysigare förra året, men jag skulle vilja tillägga att pastasalladen i år var mumsigare!
Jag och Oscar stannade tills vi frös och gick hem och glodde på Prision Break med Johanna N. Idag ska jag inte göra någonting. Förutom att baka pizzamuffins då.
Jo! Ett av sommarens projekt är att jag och Jonna ska skriva en kokbok. Någon som vill förbeställa? 

Det var minsann inte många som fastnade på kort.

Inga kommentarer: