måndag, juni 08, 2009

ansiktsmask

Dagen började med att jag & Johanna träffades på skolan för att klaga på rektorn. Tyvärr blev det inte så mycket klagande, vi fick liksom inte chansen.
Dagen fortsatte och jag begav mig hem för att sedan bege mig till Jonna. Såhär några dagar innan skolavslutningen passade vi på att ha spa-mys hemma hos Jonnisen. Vi inhandlade en avokado och en kesellaburk på Focus och sen var det bara att sätta igång!
Vi gjorde ansiktsmask av kakao, honung, kesella, vispgrädde och havregryn. Vi fortsatte med ansiktspeeling bestående av socker och honung. Fotpeeling av olivolja och havssalt och citron på armbågarna. Till detta hade vi minst 10 värmeljus och Norah Jones.  Tyvärr blev det inga foton tagna, men de lär dyka upp vid nästa tillfälle!

Idag har jag dessutom övningskört. Jag har lärt mig växla till trean, jag har gjort en vänster-sväng och kört upp för typ världens brantaste backe. Dessutom blev allt väldigt pinsamt. Pappa sa att det var inte första gången det skulle hända.
Jag antar att man får leva med det.

Ansiktsmask
2 msk vispgrädde
3 msk havregryn
1 dl kakao
1/2 dl honung
1/2 avokado
1 rågad msk kesella
gör såhär:
- Vispa grädden. Mixa havregrynen.
- Blanda alla ingredienser till en slät smet.
- Applicera på ren hud och 
låt verka 15-20 min. Skölj sedan av.

Ansiktspeeling
2 msk socker
1 msk honung
gör såhär:
- Lägg sockret i vatten för att göra sockerkristallerna runda och mjuka.
- Häll bort sockret och blanda i honungen!

Fotpeeling
- blanda olivolja och havssalt.

Inga kommentarer: