torsdag, juni 11, 2009

sommarlov

Äntligen har vi sommarlov. 

I tisdags hade vi fått för oss att vi skulle samla ihop gamla 9B1 och kanske var 12 där. Inte dåligt må jag säga. De flesta var sig lika, dock har jag och John W utvecklats. Enligt oss. Jonna sa, eller så var det Sofia, efteråt att alla pratar så kar
akteristiskt. I vilket fall så började vi med någon slags picknick utanför artisten, fortsatte med att se på den årliga sommarkonserten och sedan gick vi vidare till Frank's. Direkt när vi satt oss ner, med div
erse godsaker att tugga på drog de vanliga diskussionerna igång. Det diskuterades politik, fildelning och religion. Somliga saker kommer minsann aldrig förändras. Men nostalgi måste ändå vara något av det bästa som finns.

Jessica & Sofia

John & John
- John titta en älg!

Onsdag och vi hade skolavslutning. Varken jag eller Johanna trotsade vädret speciellt, men vi sjöng allt Den blomstertid nu kommer i aulan. Oscar och Simon sa hej och vi fortsatte dagen med att äta jordgubbar och glass. 

Torsdag, första dagen på lovet, startade med LMs skolavslutning i Domkyrkan. Som Johanna och jag konstaterade så var den väldigt olik vår. Och som Oscar hade sagt "hon tjejen som svor på scenen skulle aldrig fått vara med." 
Vi åkte hem till Jonna med stopp på Focus för matinköp. Vi åt på balkongen och fortsatte med att äta mumsig tårta (Jonna åt minst fem bitar) och spelade kort.


Detta måste ju vara det sötaste.
Johanna, Moa, Jonna, Simon, Oscar & Johanna


- Johanna, vi väntar på dig!
- Men ååh! Jag väntar ju på mig själv!

Moa
Sofia

Vi lyckades verkligen med tårtan.

Den här dagen var toppen bra. Ni är bäst flickor <3

2 kommentarer:

Johanna sa...

KÄRLEK!

Detstavassanning sa...

Du gör som du vill, men du gör fel.