tisdag, maj 11, 2010

22.46

Idag har jag fått konstaterat sämre syn. Det var dock redan bekräftat av mig själv, men nu står det på papper. Dagens optiker var riktigt rolig och vi hann prata om massor av saker på väldigt kort tid. Jag hann åka till Pilbågsgatan, hälsa på optikern och åka tillbaka hem igen inom en halvtimme.
Idag har Jonna och delar ur hennes klass åkt till Prag. Jag packade lite tillsammans med henne, lånade ett par skor, kramade henne och sa hejdå. Jag saknar dig redan. På vägen dit hämtade jag min nya jacka.
Våren är här men ändå inte. Det är skitkallt, men jättefint. Jag gjorde ett tappert försök med att sitta ute och läsa naturkunskap, men det gick faktiskt inte alls bra. Jag fick gå in igen.
Plötsligt hör vi ett välbekant ljud och vi springer till balkongen. När luftballonger flyger över våra huvuden, ja, då är det inte långt kvar till sommaren.








Inga kommentarer: