torsdag, juli 08, 2010

11.29

Jag gick från jobbet i mina nya kilklackar och sommarklänning för att träffa Marcus vän Pär. Vi hade planerat att vi skulle överraska Marcus eftersom han fyllde år, inte för så längesen. Vi köpte delar till marängswiss (och jag kommer aldrig lära mig hur det stavas) och gick hem till den ovetande Marcus. Han såg inte det minsta överraskad ut, trots att han påstod att han blev det. När han sagt att det var kul att se oss och allt sånt där gjorde vi helt enkelt marängswiss. Den blev supergod och Pär konstaterade att vi inte behöver äta socker på ett år. Minst.
Efter vi ätit klart sockerbomben och diskuterat familjen Sjölin/Hellströms nya kylskåp och frys bestämde sig Marcus pappa för att gå och handla lamm. Till middag blev det helt enkelt lamm, potatis, kronärtskocka, sallad och vitlökssmör. Mums!
Jag lyckades övertala Marcus att följa med mig hem med motiveringen att vi inte kommer ses på typ fyra dagar.
Imorse vaknade vi av att klockan ringde första gången 6.35, vilket inte alls var roligt. Men nu när klockan är såhär mycket har jag hunnit med en dubbel körlektion, gjort teori och påbörjat resan mot Hjuvik och världens bästa Johanna.

Inga kommentarer: