lördag, juli 24, 2010

21.09

Nu sitter jag här framför datorn för första gången på länge, i syfte att faktiskt skriva ett blogginlägg. Jag har haft bra dagar med mycket jobb och fina människor sen sist jag skrev. Jag träffade Sofia två dagar i rad, första dagen badade jag, andra dagen var tanken att i alla fall Sofia skulle bada, men så blev det inte. Istället åt vi pastasallad och pratade om Lund. Det kändes så bra att när vi skulle skiljas åt första dagen kunna säga "Vi ses imorgon!". Andra dagen vi sågs var i torsdags och när vi då skiljdes åt skyndade jag mig hem och vidare för att träffa min saknade Johanna. Vi möttes på Liseberg i regnet, Johanna åt på samma ställe där hon jobbar och vi gick vidare till Vino pasta och drack mangocider. Efter att killar på stan lurat oss att de inte pratade svenska, Johanna gett mig supertorra mackor och vi skrattat och pratat åt allt som hänt sen sist vi sågs, som var alldeles för längesen, hoppade Johanna på vagnen och bussen hemåt mot Borås och jag gick till Marcus. När han spelat klart sitt väldigt högljudda spel gick vi hem till mig för att sova. En helt underbar sommardag helt enkelt och en bra dag innan min lediga fredag.

Inga kommentarer: