lördag, juli 31, 2010

födelsedagsfirande, hallon och hav

Det blev min födelsedag. Jag och Marcus låtsades sova, som man faktiskt måste, när mamma och pappa kom sjungandes Ja må hon leva. Jag fick frukost på sängen och massa paket, trots att de varje år säger att jag inte ska få några, och alla saker var jättefina. När mamma och pappa gått för att underhålla våra gäster, jag och Marcus lyckats ta oss ur sängen, lyssnat på Robyns skiva som jag fick, gick vi ut i solen och jag bestämde mig för att överraska Marcus med en vattenpistol. Det gick sådär. För min del slutade det riktigt dåligt. Jag blev genomblöt och mascaran rann, men roligt var det. När vi ändå var blöta tänkte vi att vi kunde gå och bada, så vi gick ut på Hamnholmen. När vi gick därifrån kom Sofia och vi gick upp till huset och åt och spelade kort. Senare på eftermiddagen kom även Johanna och vi fortsatte på speltemat. När klockan blev halv nio var det dags för Johanna att åka igen, så vi följde henne till färjan, kramades och sa hejdå. Vi gick hem igen och åt min för dagen önskade mat; kycklingspett, ris och jordnötssås. Mums. Myggen kom och vi gick in för att titta på min och Marcus nya serie Lie to me. Det blev dags för Sofia att åka hem så vi gick återigen ner till färjan för att säga hejdå. På vägen tillbaka till huset gick jag och Marcus till stranden och ut på bryggan för att lyssna till havet och titta på stjärnorna. En helt underbar födelsedag på världens vackraste plats.





Inga kommentarer: