tisdag, juli 13, 2010

sommardag

Igår var en helt otroligt varm dag. Jobbandet var ganska olidligt då det i princip var en bastu inne på hotellet, men arbetskompisarna gjorde dagen trevlig ändå. Jag duschade efter jobbet, men så fort jag kom utanför dörren rann det om mig igen. Fram tills jag skulle träffa Jonna utanför Liseberg satt jag inomhus för att inte dö. Man borde inte klaga, det är ju trots allt helt underbart att vi har medelhavsvärme här, men igår var det bara riktigt klibbigt.
I vilket fall träffade jag Jonna, vi gick in, jag för första gången med mitt personalkort, för att vänta på Johanna som hade slutat jobbet. Vi åkte Kanonen, Upswinget, Spinnrock och Virvelvinden och det pirrade i hela kroppen. När vi åkte Virvelvinden var det sista åkturen, så vi fick hoppa över staketet för att komma in till själva attraktionen. I korta klänningar och jag i klackar kom vi över och satte oss i en soffa. Den där känslan man får i kroppen då man snurrar varv efter varv med pirr i magen och världens bästa vänner bredvid är en av de bästa känslorna jag vet.
Det blev stängningsdags och vi bestämde oss för att vandra vidare för att sätta oss någonstans. Vi ville till vino pasta, men jag vet faktiskt inte vart vi hamnade till slut. Briskacider med granatäpplesmak drack vi i alla fall och vi pratade barndomssamlande och favoritartister. Johanna åkte hem och jag och Jonna vandrande hem till henne skrattandes och pratandes i telefon med Marcus. Medan jag kastade ut telefonen från Jonnas balkong (det var verkligen inte meningen, men oj vad jag borde ha filmat det) lagade Jonna pasta med spenatpesto och bacon. Klockan var väl efter ett när vi åt. Efter en supergod nattmiddag vandrade jag hem i lånade skor pratandes med en pojke som är fast i Falkenberg med -3 kr på sitt konto. En helt underbar kväll helt enkelt och en bra start inför min lediga dag.

Jag gjorde mig i ordning.



Inga kommentarer: