måndag, oktober 11, 2010

Berlin, dag 4

Vi åkte till Judiska museet, för jag hade fått för mig att man kunde fritt gå runt i en slags labyrint, ett monument. Stället vi hittade som var det enda som liknade något sådant var stängt och en patrullerande polis som vi frågade hade ingen aning om någonting. Så, istället vandrade vi runt i solen och tittade i märkliga affärer.






Tillslut kom vi till Check Point Charlie där vi tittade och läste och funderade över hur det faktiskt kunde vara.
Jag hittade världens sötaste lilla smyckesaffär, jag ska visa er senare vad jag köpte, och Marcus som blev trött i benen gick och tog en kaffe på andra sidan väggen. Jag smakade, med lite tvång från hans sida, på hans latte med hasselnötssmak.
Vi åkte vidare till Fernsehturm, tv-tornet, och åkte upp. Därifrån hade vi utsikt över i princip hela Berlin, fast vi hittade aldrig shoppinggatan som vi bodde i närheten av.



Men vi hittade ett hjärta på en gräsplan.
Vi blev trötta i benen och superhungriga, så jag köpte pasta på det lilla söta stället vi åt lunch på första dagen. Vi vilade lite på hotellet, jag gick ut på en liten shopppingrunda för mig själv och Marcus sov. När jag kom hem igen fick jag pussa honom väldigt mycket och väldigt länge och säga massa söta saker för att han skulle ta sig upp. När han väl tagit sig ur sängen och vi bytt om båda två gick vi till Hard rock café och åt hamburgare. När vi beställde en efterrätt frågade servitrisen oss om vi ville ha två skedar och blinkade menande.

När vi ätit upp, betalat, gått runt lite på stan, hittat ett ställe att äta bagels på, gick vi hem och packade.

Inga kommentarer: