lördag, oktober 30, 2010

Stockholm tur&retur

I Stockholm skulle mamma jobba och jag skulle fördriva tiden när hon var iväg. Första dagen gick jag Götgatan upp och ner, genom Gamla stan och fram och tillbaka på Drottninggatan.

.

xxxxxxxxx
När solen kikar fram mellan husen i Gamla stan är det riktigt riktigt fint.
När mamma jobbat klart och vi bytt kläder och ätit varsin bagel gick vi på Kvinna klädd i solen på Stadsteatern. Det var en jättebra föreställning med skådespelare jag brukar se på tv.

Dagen efter begav jag mig mot Fotografiska museet, men på vägen dit jag gick lite fel, så det blev en ganska lång promenad i helt fel skor. Däremot fick jag se en vacker utsikt över staden.

När jag vandrat runt på museet och gått tillbaka till Götgatan mötte jag mamma och vi åt mumsig lunch.
Vi både gick och åkte buss till Skeppsholmen för att gå till Östasiatiska museet för att titta på en utställning mamma gärna ville se.






Vi gick till Moderna museet shopen och tog sedan bussen till T-centralen. Vi fikade, köpte godis och sen blev det dags att åka hem. När tåget väl kommit till Centralen här i Göteborg var vi en timme sena, men både pappa och Marcus väntade på oss, så vi kom hem till slut. Och jag fick äntligen krama på min man.

Inga kommentarer: